6 feb. 2011

sjutton - barndomsminne

såklart finns det många minnen. nu ska jag berätta om ett som jag bara kom att tänka på just nu. . .

jag var kanske sex år gammal. min bästa vän bodde i det rosa huset snett mitt emot mig. vi sprang ofta mellan husen hela dagarna och lekte. flickan hade två äldre bröder. väldigt mycket äldre minns jag att jag tyckte de var. en var tio år och den andra tolv. en dag hade de köpt hem en hel back med hallonsoda. den var bara deras. vi fick inte ta. vi tjatade lite på de stora bröderna och de gav till slut med sig. MEN bara om vi såg en hel jurassic park film med dem. sånna hemska filmer hade vi aldrig sett. vi tittade mest på lejonkungen, pippi och pocahontas. men hallonsodan stod där och var så frestande. så vi såg jurassic park med dem.
den var väldigt läskig för en sexårig flicka och hennes kompis.

hallonsodan var god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar