10 feb. 2011

tjugoett - mina dåliga sidor

jag är ganska dålig på att leva i nuet. jag vill veta vad som händer sen, varför det händer. kan jag ändra nånting så det händer som jag vill. försöker bli bättre. sen så har jag svårt att slappna av och inte göra nånting. (nikolaj tvingar mig ibland att ligga stilla och inte göra eller säga nånting). det är tråkigt och svårt. jag vill ju fylla livet med allt som fyllas kan. roliga saker, upplevelser, prat. men jag har förstått att det kan vara bra att ligga så där tyst och inte säga eller göra nånting bland också.

sen så är jag dålig på att lyssna vad den andra personen säger att den heter när man hälsar för första gången. jag är så otroligt fokuserad på att säga mitt namn rätt. sen så får jag i efterhand försöka lista ut vad den där personen jag så trevligt hälsade på egentligen hette. det brukar lösa sig...oftast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar