2 feb. 2011

tretton - en vanlig dag hos mig

de allra flesta dagar är jag inte hemma. jag hänger på jobbet. men i dag råkar det vara en ledig dag för min del.
så jag ska berätta lite vad jag kan syssla med en ledig dag.

Jag sover i stort sätt aldrig ut helt o hållet. för de dagarna man faktiskt är ledig vill man ta vara på och leva i.
Idag ringde klockan kl tio. då låg jag kvar i min favoritsak en stund bara för att jag kan. Jag klädde på min träningskläder och körde en träningsrunda. det är fint väder och vårigt ute.
f a n t a s t i s k t.
brukar annars börja mina lediga dagar på friskis. men idag vill jag inte det. Jag gjorde mig sedan tre goda mackor och hällde upp ett glas mjölk. njöt av frukosten och sen satt jag och målade mina naglar en stund innan jag hoppade in i duschen för en skitsnabb dusch. jag hade ingen lust med att duscha idag. efter duschen satte jag på mig min stora morgonrock som jag fått av IKEA för att jag lussade där förut i deras restaurang. Så rörde jag ihop en kladdig kladdkaka som jag ska ta med mig till hällis i qwell då vi ska leka. eli ska med leka. 

Sen så var jag vuxen och mogen för min ålder. Jag gjorde min budget och blev både ledsen och glad. åt olika ekonomiska saker. . . sen blev jag lite hungrig igen. då hittade jag lite saker som jag åt. nomnom.
plockade ur diskmaskien. det gör mama glad. och det är trevligt när hon e glad. 

Sen så har jag inte hunnit med så mkt mer. har läst lite i boken jag läser för tillfället. 
i kväll ska jag till hällis med eli som sagt. 


hejhej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar