12 feb. 2012

Noosa

tanka sig att jag ar sa dum som sitter inne nar solen skiner over Noosa precis har utanfor det AC kylda rummet. Hemma sitter ni och grater is-tarar som fryser fast pa era sjukligt bleka nordiska ansikten. Vore ni har skulle folk tagit kort pa er. Det ar sant, det hande oss faktiskt forsta dagarna i Indonesien. vill inte prata om det..

Jo men tillbaka till mig och solen som lurar. Jag har lekt med den lite pa formiddagen. Men den ar SKITSTARK. Jag som ALDRIG smorjer mig med solskydd i Sverige anvander efter 3 veckor i solen och med en brunkropp forfarande 30 faktorn. Det ar det enda som saljs har borta i butikerna och australiensarna vi pratar med sager att man ar DUM i huvudet om man anvander nat annat an 30 faktorn har i trakterna. Sa lydigt svensk som jag ar anvader jag det fran topp till ta. Ibland har jag slarvat, har inte brannt mig men jag blir brun med 30...sa det funkar bra.

Igar var vi pa Steve Irwin's Zoo. Inte han i "Let's dance" utan the crocodile hunter fran Animal Planet. Han ar tyvarr dod sen nagra ar tillbaka. Dog i en dykolycka. (har jag namt att vi dykt en hel del). I alla fall...dar var vi valdigt turistiga hela dagen. Akte stor gul zoo buss fran noosa dit. Hade kameror, vaskor och solglasogon. Vi glomde tyvarr vara kepsar. Annars hade vi blivit skit snygga. Det var ju synd.

Vi matade och klappade elefanter, kangerur, koalor. At glass och tittade pa en massa krokodiler. Finns typ bara krokodiler. Alla krokodiler har ett namn och ligger blixstilla hela dagen. Jag sag en blinka och det berattade jag for Vickan.

Fast det var lite "Show" pa dagen. Med krokodil-matning och sant sa da hoppade en krokodil lite.
Hur som helst. Vi hade det trevligt i solen bland djuren.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar